Da je za varnost cestnega prometa nadvse pomembna vloga človeka – šoferja, ni dvoma. Oseba, ki sede za volan, dobi novo razsežnost – postane avtomobilist.

Marsikdo ne vozi previdno in defenzivno, ampak nestrpno, celo tekmovalno. Niso redki šoferji, ki ne poznajo določenih pravil vožnje. Ali pa jih preprosto ne upoštevajo. Prekoračitev dovoljene hitrosti in premajhna varnostna razdalja sta pogosto razlog tragičnih nesreč. Ravno tako uživanje alkohola in drugih substanc.

S tem zapisom želim posebej opozoriti na pojav, ki ogroža varnost prometa in je zelo razširjen: telefoniranje med vožnjo. Vsako telefoniranje med vožnjo, preko prenosnega telefona ali prostoročno, predstavlja motnjo pozornosti.

Določeni poslovneži in managerji oziroma managerke smatrajo, da je avtomobil njihova druga pisarna. Celo v intervjujih se znajo pohvaliti, da se vozijo po več ur na dan in ta čas “koristno” uporabijo, saj med vožnjo prek telefona opravijo veliko poslovnih razgovorov… Druga zgodba so vozniki tovornjakov. Prejšnji teden sem poslušala visokega uslužbenca MNZ, ki je povedal, da se vozniki tovornih vozil med vožnjo posvečajo drugim opravilom ter da policija za nadzor nad tem uvaja vozilo, imenovano “podmornica”. In res: par dni kasneje se peljem po avtocesti proti morju in pri Ravbarkomandi na drugem voznem pasu zagledam voznika kamiona, ki je pri polni hitrosti urejal papirje…

Kaj imajo skupnega direktorji in vozniki tovornjakov? Oboji vozijo močnejša vozila. Močnejša vozila predstavljajo večjo nevarnost za druge udeležence v prometu. Večja moč pa terja večjo odgovornost.

Zato: med vožnjo se osredotočimo na – vožnjo.

Category
Tags

Comments are closed

Zadnji prispevki